Mild Hybrid czy DualJet Hybrid – kilka słów o hybrydowych napędach Vitary FL
SUV-a marki Suzuki nie trzeba nikomu przedstawiać, bo Vitara – w kolejnych wersjach i odmianach silnikowych – jest w produkcji od ponad trzech dekad. Najnowsza odsłona tego auta ma ponadczasową sylwetkę i dzielność także z daleka od asfaltu. Vitara jest zwrotna, komfortowa na co dzień, z prześwitem świetnie sprawdzającym się, gdy trzeba jechać po dziurach czy bezdrożach. Vitarę zdecydowanie wyróżnia atrakcyjna i opływowa sylwetka, przestronna kabina oraz wysoka (czytaj wygodna) pozycja siedzeń, co przekłada się na komfort w podróży. Samochód jest dostępny z napędem na przednie koła lub zaawansowanym napędem AllGrip Select, co znakomicie wyróżnia model pośród konkurencji.
Pod maską samochód może mieć jeden z dwóch silników benzynowych: 1,4 Boosterjet mild Hybrid (potocznie to tzw. miękka hybryda) lub 1,5 DualJet Hybrid, a więc z technologią Suzuki Strong Hybrid. Obydwie jednostki napędowe zapewniają niskie zużycie paliwa i mniejszą emisję szkodliwych spalin (w porównaniu z silnikami klasycznymi).
Innowacyjny układ mild Hybrid w Vitarze z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 Boosterjet tworzy zintegrowany 48-woltowy starter/generator ISG 10 kW (wspomaga silnik momentem obrotowym rzędu 50 Nm), akumulator litowo-jonowy oraz przetwornica (z 48 do 12 woltów). Wyższe napięcie pozwala efektywniej wykorzystywać możliwości silnika podczas ruszania czy przyspieszania. System posiada funkcję pracy na biegu jałowym, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości. Nowe rozwiązanie pomaga obniżyć spalanie i emisję dwutlenku węgla. Vitara 1,4 Boosterjet jest oferowana z precyzyjnie zestrojoną 6-stopniową, manualną skrzynia biegów.
Drugą Vitarę 1,5 DualJet Hybrid napędza wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1462 cm3, który współdziała z silnikiem elektrycznym generującym dodatkowe 33 konie mechaniczne. Układ magazynuje energię w litowo-jonowym akumulatorze o napięciu 140V i pojemności 840 Wh, pozwalając na jazdę tylko z napędem elektrycznym. W układzie przeniesienia napędu zastosowano zautomatyzowaną sześciostopniową skrzynię biegów 6AGS, która daje poczucie płynnej jazdy dzięki bezpośredniemu połączeniu z silnikiem elektrycznym (ten wspomaga napęd podczas zmiany przełożeń). Całość wspiera zintegrowany z silnikiem spalinowym układ ISG (rozrusznik/alternator) zasilany z akumulatora litowo-jonowego znakomicie ułatwiającego łagodny rozruch w jeździe w mieście. Wszystkie te rozwiązania pozwalają na znaczące obniżenie spalania i zmniejszenie emitowanego CO₂, a więc 1,5 DualJet Hybrid jest jeszcze bardziej „eko” i zdecydowanie przyjazna dla portfela właściciela.
Ile to kosztuje? Warto spojrzeć do naszego letniego cennika. Najtańszą Vitarę można zamówić – w cenie specjalnej – już od 100 900 zł.
Blisko pół tysiąca uczestników wzięło udział w tegorocznej Suzuki Moto Szkole!
Cykl szkoleń dla motocyklistów na maszynach marki z Hamamatsu zaczęliśmy w drugiej połowie maja.
Dowiedz się więceje VITARA na filmie - obejrzyjcie jak wygląda elektryczny SUV Suzuki
Od dwóch dni wszystko już stało się jasne - za kilka miesięcy na drogach zadebiutuje najnowsze Suzuki e VITARA.
Dowiedz się więcejPremiery Suzuki na międzynarodowych targach EICMA 2024
Wśród tegorocznych nowości z logo Suzuki na owiewkach, które debiutują podczas targów motocyklowych EICMA 2024 w Mediolanie, są m.in. modele dual sport Suzuki DR-Z4S i supermoto DR-Z4SM.
Dowiedz się więcejEuropejska premiera modelu e VITARA – elektrycznego SUV-a Suzuki
Suzuki Motor Corporation w Mediolanie prezentuje model „e VITARA” - pierwszy elektryczny SUV BEV (Battery Electric Vehicle) koncernu z Hamamatsu.
Dowiedz się więcej