TECHNOLOGIE

Wiodące w branży i wielokrotnie nagradzane technologie i wzornictwo
sprawiają, że Suzuki jest w stanie dostarczyć rozwiązania i korzyści, które pozwolą Ci w pełni cieszyć się przygodą na łodzi.

OFFSET DRIVESHAFT ODSUNIĘTY WAŁ NAPĘDOWY DF70A I WYŻSZE MODELE

OPIS :

Kadłub silnika jest przesunięty ku przodowi, przemieszczając jednocześnie środek ciężkości w tym samym kierunku.

ZALETY :

  • Mniejsze wibracje
  • Bardziej zwarta konstrukcja
  • Lepsza sterowność
Diagram of OFFSET DRIVESHAFT

DIRECT AIR INTAKE BEZPOŚREDNIE KANAŁY DOLOTOWE DF25/30A, DF325A, DF350A

OPIS :

Zaprojektowanie bezpośredniej ścieżki przepływu powietrza, od wlotu w pokrywie silnika, aż do cylindra, ogranicza wzrost temperatury w układzie dolotowym i poprawia wydajność spalania.

ZALETY :

  • Większa moc z mniejszej pojemności cylindrów oraz zwiększona sprawność jednostki.
Diagram of DIRECT AIR INTAKE

MULTI-STAGE INDUCTION WIELOSTOPNIOWY WTRYSK POWIETRZA DF150, DF150AP, DF175, DF175AP, DF200A, DF200AP, DF225, DF250

OPIS :

Kanały kolektora dolotowego, w zależności od swej długości, są odmiennie wykorzystywane podczas niskich i wysokich prędkości, zapewniając odpowiednią do obciążenia dawkę powietrza dostarczaną do silnika.

ZALETY :

  • Zwiększona moc przy wysokich prędkościach, dzięki większej ilości dostarczanego powietrza
  • Zwiększona wydajność komory spalania i podniesiony moment obrotowy przy pracy na niskich obrotach, dzięki kompresji powietrza w długich kanałach dolotowych

VVT (VARIABLE VALVE TIMING) ZMIENNE FAZY ROZRZĄDU (VVT) DF150AP, DF175, DF175AP, DF200A, DF200AP, DF250, DF250AP, DF300AP, DF350A

OPIS :

Układ zmiennych faz rozrządu jest wykorzystywany do kontrolowania otwarcia i zamknięcia zaworów układu dolotowego, w zależności od trybu pracy silnika.

ZALETY :

  • Większy moment obrotowy, osiągany w bardziej płynny sposób
  • Bardziej odczuwalne przyspieszenie podczas pracy we wszystkich zakresach obrotów
Diagram of VVT (VARIABLE VALVE TIMING)

HIGH ENERGY ROTATION HIGH ENERGY ROTATION DF60AV, DF50AV

OPIS :

Przekładnie główne tych modeli wyposażone są w przełożenie o wartości 2.42, czyli większe niż w przypadku standardowych wersji tej klasy. W połączeniu z dużą śrubą (śr. 14”/36 cm), ten potężny układ zapewnia niesamowitą siłę napędową.

ZALETY :

  • Mocny napęd zapewniający pewne manewrowanie, nawet przy zwiększonym obciążeniu
  • Potężna moc zdolna wprawić w ruch śrubę o większej średnicy, zapewniając lepsze przyspieszenie
Diagram of HIGH ENERGY ROTATION

2-STAGE GEAR REDUCTION 2-STOPNIOWA REDUKCJA PRZEŁOŻENIA DF70A I WYŻSZE MODELE

OPIS :

Układ wykorzystujący odsunięty wał napędowy, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz przekładni. Dzięki temu uzyskano większe przełożenie, umożliwiające zastosowanie większych śrub napędowych.

ZALETY :

  • Wysoka wydajność, dzięki dużej średnicy śruby napędowej
  • Łatwiejsza nawigacja i utrzymanie obrotów śruby nawet przy większym obciążeniu
  • Potężna moc zdolna wprawić w ruch śrubę o większej średnicy, zapewniając lepsze przyspieszenie
MODEL DF70A/
80A/90A
DF100A/
115A/140A
DF150(AP)/
175(AP)/
200A(AP)
DF200/
225/250
DF250AP/
300AP
DF350A
PRZEŁOŻENIE 2.59:1 2.59:1 2.50:1 2.29:1 2.08:1 2.29:1

LEAN BURN LEAN BURN DF9.9B I WYŻSZE MODELE (POZA DF150, DF200, DF225, DF250)

OPIS :

Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach i dostarcza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną.

ZALETY :

  • Wyraźne ograniczenie zużycia paliwa przy każdej prędkości, a zwłaszcza prędkości rejsowej
  • Obniżenie zużycia paliwa, a co za tym idzie także kosztów eksploatacji
LEAN BURN
Diagram of LEAN BURN
W porównaniu z tradycyjnym DF300, wersja z układem spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control zużywa o 14% mniej paliwa w zakresie prędkości rejsowych, gdy silnik przez większość czasu pracuje pod obciążeniem. Dane wykorzystane w tym wykresie pochodzą z testów wewnętrznych, przeprowadzonych w jednolitych warunkach. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków pomiaru (konstrukcja łodzi, rozmiar, waga, warunki pogodowe itp.)

BATTERY-LESS ELECTRONIC FUEL INJECTION BEZAKUMULATOROWY ELEKTRONICZNY WTRYSK PALIWA DF9.9B, DF15A, DF20A, DF25A, DF30A

OPIS :

Podzespoły wykorzystywane w większych modelach zostały przeprojektowane tak, aby sprostać wymogom bardziej zwartej konstrukcji, odpowiedniej dla silników o mniejszych gabarytach.

ZALETY :

  • Szybki i łatwy rozruch
  • Niższa emisja substancji szkodliwych, niższe zużycie paliwa
  • Wyższe osiągi praktycznie w całym zakresie prędkości

DUAL INJECTOR PODWÓJNE WTRYSKIWACZE DF325A, DF350A

OPIS :

Podwójne wtryskiwacze gwarantują dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do każdego z cylindrów.

ZALETY :

  • Wspiera poprawę wydajności i obniża zużycia paliwa.
Picture of DUAL INJECTOR

SELF-ADJUSTING TIMING CHAIN ŁAŃCUCH ROZRZĄDU Z AUTOMATYCZNYM NAPINACZEM DF40A i powyższe modele

OPIS :

Łańcuch rozrządu pracuje w kąpieli olejowej, co oznacza, że nie wymaga on smarowania i jest wyposażony w automatyczny bezobsługowy napinacz hydrauliczny.

ZALETY :

  • Większa niezawodność w porównaniu do konstrukcji wykorzystujących pasek rozrządu
  • Bezobsługowość
Picture of SELF-ADJUSTING TIMING CHAIN

TWO-WAY WATER INLET DWUDROŻNY POBÓR WODY DF300AP, 250AP

OPIS :

Układ chłodzenia silnika zasilany jest wodą dostarczaną przez wloty w obudowie przekładni głównej. Tu stosowane są dwa nisko położone wloty, w odróżnieniu od stosowanego w większości konstrukcji wlotu pojedynczego.

ZALETY :

  • Zwiększa przepływ wody, poprawiając chłodzenie
  • Dzięki umieszczeniu wlotu w przedniej części obudowy przekładni poprawiła się cyrkulacja wody nie tylko przy dużych prędkościach, ale także podczas spokojnego pływania po płytkich wodach
Diagram of TWO-WAY WATER INLET

POWŁOKA ANTYKOROZYJNA SUZUKI Wszystkie modele

OPIS :

Powłoka antykorozyjna Suzuki została zaprojektowana, aby zapewnić silne wiązanie do powierzchni chronionych elementów, wykonanych ze stopu aluminium Suzuki.

ZALETY :

  • Ochrona przed korozją, zwiększona żywotność silnika

SUZUKI WATER DETECTING SYSTEM UKŁAD WYKRYWANIA WODY W PALIWIE DF100A / DF100B I WYŻSZE MODELE

OPIS :

Układ pomaga chronić silnik przed wilgocią, dzięki możliwości wykrycia obecności wody w filtrze paliwa. Sternik jest natychmiast informowany o takim zdarzeniu, za pomocą sygnału dźwiękowego i świetlnego.

ZALETY :

  • Pozwala na uniknięcie problemów związanych z pojawieniem się wody w paliwie, takich jak spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa, korozja elementów silnika

SUZUKI DUAL LOUVER SYSTEM UKŁAD PODWÓJNYCH ŻALUZJI DF325A, DF350A

OPIS :

NOWY SILNIK DF350A został wyposażony w precyzyjny układ podwójnych, specjalnie profilowanych żaluzji, pozwalających na całkowite usunięcie wody z zasysanego powietrza.

ZALETY :

  • Pozwala na zwiększenie mocy silnika, dzięki lepszej dystrybucji powietrza przez układ dolotowy

SUZUKI DUAL DROP SYSTEM PODWÓJNA ŚRUBA NAPĘDOWA DF325A, DF350A

OPIS :

Układ Podwójnej Śruby Suzuki umożliwia jednemu silnikowi obsługę dwóch śrub napędowych, poruszających się przeciwbieżnie.

ZALETY :

  • Większa stabilność podczas kursu na wprost, dzięki wyeliminowaniu sił znoszących występujących przy śrubie pojedynczej
  • Moc silnika efektywniej przekłada się na pracę śrub w wodzie
  • Większa moc przy cofaniu i hamowaniu
  • Zmniejszone opory wody, dzięki mniejszym wymiarom przekładni
  • Wydajniejsza praca śrub w wodzie i lepsze przyspieszenie

SUZUKI SELECTIVE ROTATION WYBÓR KIERUNKU PRACY ŚRUBY 150AP, DF175AP, DF200AP, DF250AP, DF300AP

OPIS :

Opcjonalne złącze umożliwia sternikowi podjęcie decyzji, czy śruba ma poruszać się w sposób tradycyjny, czy przeciwbieżny.

ZALETY :

  • Śruby silnika mogą pracować w sposób tradycyjny lub przeciwbieżny
  • Przy użyciu dwóch silników ich śruby mogą pracować niezależnie - w sposób tradycyjny i przeciwbieżny w tym samym czasie
Picture of SUZUKI SELECTIVE ROTATION

TILT LIMIT SYSTEM UKŁAD ZAPOBIEGAJĄCY WYCHYLENIU SILNIKA ZABURTOWEGO POZA USTALONY KĄT DF50AV, DF60A I WYŻSZE MODELE

OPIS :

Układ zapobiega wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt.

ZALETY :

  • Zapobiega uszkodzeniom kadłuba łodzi lub pokrywy silnika, powstałym w skutek nadmiernego wychylenia silnika
Diagram of TILT LIMIT SYSTEM

SUZUKI PRECISION CONTROL ELEKTRONICZNE STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ I ZMIANĄ BIEGÓW DF150AP, DF175AP, DF200AP, DF250AP, DF300AP, DF325A, DF350A

OPIS :

Sterowanie pracą silnika za pomocą manetki odbywa się za pośrednictwem układu elektronicznego, a nie za pomocą tradycyjnych mechanicznych linek sterujących.

ZALETY :

  • Zmniejszone tarcie i opory w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań mechanicznych
  • Sprawna i wygodna obsługa
  • Integracja z układem spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control skutkuje obniżeniem zużycia paliwa w szerokim zakresie prędkości
Picture of SUZUKI PRECISION CONTROL(ELECTRONIC THROTTLE AND SHIFT SYSTEMS)

QUIET OPERATION CICHA PRACA DF150A, DF150AP, DF175A, DF175AP, DF200A, DF200AP, DF325A, DF350A

OPIS :

Hałas generowany przez układ dolotowy jest redukowany w znacznym stopniu przez specjalną komorę rezonacyjną.

ZALETY :

  • Cicha praca
  • Wyższy komfort użytkowania, dzięki redukcji hałasu
Diagram of QUIET OPERATION

SUZUKI TROLL MODE SYSTEM UKŁAD WSPOMAGAJĄCY TRAŁOWANIE DF40A I WYŻEJ (Z WYJĄTKIEM DF150/175/225/250)

OPIS :

Układ pozwalający na utrzymanie stałej, niewielkiej prędkości przy niskich obrotach. Stanowi element wyposażenia wszystkich modeli silników, również rumplowych, od DF40A wzwyż.

ZALETY :

  • Łódź utrzymuje stałą, zadaną prędkość przy niskich obrotach, bez konieczności operowania przepustnicą
Picture of SUZUKI TROLL MODE SYSTEM(OPTIONAL EQUIPMENT)

KEYLESS START SYSTEM BEZKLUCZYKOWY SYSTEM STARTOWY DF70A I WYŻEJ

OPIS :

System pozwalający na uruchomienie silnika, gdy pilot znajduje się w jego pobliżu.

ZALETY :

  • Umożliwia lepsze zabezpieczenie przed kradzieżą łodzi, niż system tradycyjny
  • Nie ma potrzeby wkładania kluczyka do stacyjki

THREE-WAY STORAGE PRZECHOWYWANIE W TRZECH POZYCJACH DF5A / DF6A

OPIS :

Konstrukcja silnika pozwala na przechowywanie go po zdjęciu z łodzi w pozycji leżącej na każdym z trzech boków.

ZALETY :

  • Silnik może być przechowywany w dowolnym miejscu
  • Nie wymaga planowania specjalnej przestrzeni lub metody transportu
Diagram of THREE-WAY STORAGE