TECHNOLOGIE
Wiodące w branży i wielokrotnie nagradzane technologie i wzornictwo
sprawiają, że Suzuki jest w stanie dostarczyć rozwiązania i korzyści, które pozwolą Ci w pełni cieszyć się przygodą na łodzi.
ODSUNIĘTY WAŁ NAPĘDOWY
DF70A I WYŻSZE MODELE
OPIS :
Kadłub silnika jest przesunięty ku przodowi, przemieszczając jednocześnie środek ciężkości w tym samym kierunku.
ZALETY :
- Mniejsze wibracje
- Bardziej zwarta konstrukcja
- Lepsza sterowność

BEZPOŚREDNIE KANAŁY DOLOTOWE
DF25/30A, DF325A, DF350A
OPIS :
Zaprojektowanie bezpośredniej ścieżki przepływu powietrza, od wlotu w pokrywie silnika, aż do cylindra, ogranicza wzrost temperatury w układzie dolotowym i poprawia wydajność spalania.
ZALETY :
- Większa moc z mniejszej pojemności cylindrów oraz zwiększona sprawność jednostki.

WIELOSTOPNIOWY WTRYSK POWIETRZA
DF150, DF150AP, DF175, DF175AP, DF200A, DF200AP, DF225, DF250
OPIS :
Kanały kolektora dolotowego, w zależności od swej długości, są odmiennie wykorzystywane podczas niskich i wysokich prędkości, zapewniając odpowiednią do obciążenia dawkę powietrza dostarczaną do silnika.
ZALETY :
- Zwiększona moc przy wysokich prędkościach, dzięki większej ilości dostarczanego powietrza
- Zwiększona wydajność komory spalania i podniesiony moment obrotowy przy pracy na niskich obrotach, dzięki kompresji powietrza w długich kanałach dolotowych
ZMIENNE FAZY ROZRZĄDU (VVT)
DF150AP, DF175, DF175AP, DF200A, DF200AP, DF250, DF250AP, DF300AP, DF350A
OPIS :
Układ zmiennych faz rozrządu jest wykorzystywany do kontrolowania otwarcia i zamknięcia zaworów układu dolotowego, w zależności od trybu pracy silnika.
ZALETY :
- Większy moment obrotowy, osiągany w bardziej płynny sposób
- Bardziej odczuwalne przyspieszenie podczas pracy we wszystkich zakresach obrotów

HIGH ENERGY ROTATION
DF60AV, DF50AV
OPIS :
Przekładnie główne tych modeli wyposażone są w przełożenie o wartości 2.42, czyli większe niż w przypadku standardowych wersji tej klasy. W połączeniu z dużą śrubą (śr. 14”/36 cm), ten potężny układ zapewnia niesamowitą siłę napędową.
ZALETY :
- Mocny napęd zapewniający pewne manewrowanie, nawet przy zwiększonym obciążeniu
- Potężna moc zdolna wprawić w ruch śrubę o większej średnicy, zapewniając lepsze przyspieszenie

2-STOPNIOWA REDUKCJA PRZEŁOŻENIA
DF70A I WYŻSZE MODELE
OPIS :
Układ wykorzystujący odsunięty wał napędowy, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz przekładni. Dzięki temu uzyskano większe przełożenie, umożliwiające zastosowanie większych śrub napędowych.
ZALETY :
- Wysoka wydajność, dzięki dużej średnicy śruby napędowej
- Łatwiejsza nawigacja i utrzymanie obrotów śruby nawet przy większym obciążeniu
- Potężna moc zdolna wprawić w ruch śrubę o większej średnicy, zapewniając lepsze przyspieszenie
MODEL | DF70A/ 80A/90A |
DF100A/ 115A/140A |
DF150(AP)/ 175(AP)/ 200A(AP) |
DF200/ 225/250 |
DF250AP/ 300AP |
DF350A |
---|---|---|---|---|---|---|
PRZEŁOŻENIE | 2.59:1 | 2.59:1 | 2.50:1 | 2.29:1 | 2.08:1 | 2.29:1 |
LEAN BURN
DF9.9B I WYŻSZE MODELE (POZA DF150, DF200, DF225, DF250)
OPIS :
Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach i dostarcza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną.
ZALETY :
- Wyraźne ograniczenie zużycia paliwa przy każdej prędkości, a zwłaszcza prędkości rejsowej
- Obniżenie zużycia paliwa, a co za tym idzie także kosztów eksploatacji


- W porównaniu z tradycyjnym DF300, wersja z układem spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control zużywa o 14% mniej paliwa w zakresie prędkości rejsowych, gdy silnik przez większość czasu pracuje pod obciążeniem. Dane wykorzystane w tym wykresie pochodzą z testów wewnętrznych, przeprowadzonych w jednolitych warunkach. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków pomiaru (konstrukcja łodzi, rozmiar, waga, warunki pogodowe itp.)
BEZAKUMULATOROWY ELEKTRONICZNY WTRYSK PALIWA
DF9.9B, DF15A, DF20A, DF25A, DF30A
OPIS :
Podzespoły wykorzystywane w większych modelach zostały przeprojektowane tak, aby sprostać wymogom bardziej zwartej konstrukcji, odpowiedniej dla silników o mniejszych gabarytach.
ZALETY :
- Szybki i łatwy rozruch
- Niższa emisja substancji szkodliwych, niższe zużycie paliwa
- Wyższe osiągi praktycznie w całym zakresie prędkości
PODWÓJNE WTRYSKIWACZE
DF325A, DF350A
OPIS :
Podwójne wtryskiwacze gwarantują dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do każdego z cylindrów.
ZALETY :
- Wspiera poprawę wydajności i obniża zużycia paliwa.

ŁAŃCUCH ROZRZĄDU Z AUTOMATYCZNYM NAPINACZEM
DF40A i powyższe modele
OPIS :
Łańcuch rozrządu pracuje w kąpieli olejowej, co oznacza, że nie wymaga on smarowania i jest wyposażony w automatyczny bezobsługowy napinacz hydrauliczny.
ZALETY :
- Większa niezawodność w porównaniu do konstrukcji wykorzystujących pasek rozrządu
- Bezobsługowość

DWUDROŻNY POBÓR WODY
DF300AP, 250AP
OPIS :
Układ chłodzenia silnika zasilany jest wodą dostarczaną przez wloty w obudowie przekładni głównej. Tu stosowane są dwa nisko położone wloty, w odróżnieniu od stosowanego w większości konstrukcji wlotu pojedynczego.
ZALETY :
- Zwiększa przepływ wody, poprawiając chłodzenie
- Dzięki umieszczeniu wlotu w przedniej części obudowy przekładni poprawiła się cyrkulacja wody nie tylko przy dużych prędkościach, ale także podczas spokojnego pływania po płytkich wodach

POWŁOKA ANTYKOROZYJNA SUZUKI Wszystkie modele
OPIS :
Powłoka antykorozyjna Suzuki została zaprojektowana, aby zapewnić silne wiązanie do powierzchni chronionych elementów, wykonanych ze stopu aluminium Suzuki.
ZALETY :
- Ochrona przed korozją, zwiększona żywotność silnika
UKŁAD WYKRYWANIA WODY W PALIWIE
DF100A / DF100B I WYŻSZE MODELE
OPIS :
Układ pomaga chronić silnik przed wilgocią, dzięki możliwości wykrycia obecności wody w filtrze paliwa. Sternik jest natychmiast informowany o takim zdarzeniu, za pomocą sygnału dźwiękowego i świetlnego.
ZALETY :
- Pozwala na uniknięcie problemów związanych z pojawieniem się wody w paliwie, takich jak spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa, korozja elementów silnika
UKŁAD PODWÓJNYCH ŻALUZJI
DF325A, DF350A
OPIS :
NOWY SILNIK DF350A został wyposażony w precyzyjny układ podwójnych, specjalnie profilowanych żaluzji, pozwalających na całkowite usunięcie wody z zasysanego powietrza.
ZALETY :
- Pozwala na zwiększenie mocy silnika, dzięki lepszej dystrybucji powietrza przez układ dolotowy
PODWÓJNA ŚRUBA NAPĘDOWA
DF325A, DF350A
OPIS :
Układ Podwójnej Śruby Suzuki umożliwia jednemu silnikowi obsługę dwóch śrub napędowych, poruszających się przeciwbieżnie.
ZALETY :
- Większa stabilność podczas kursu na wprost, dzięki wyeliminowaniu sił znoszących występujących przy śrubie pojedynczej
- Moc silnika efektywniej przekłada się na pracę śrub w wodzie
- Większa moc przy cofaniu i hamowaniu
- Zmniejszone opory wody, dzięki mniejszym wymiarom przekładni
- Wydajniejsza praca śrub w wodzie i lepsze przyspieszenie
WYBÓR KIERUNKU PRACY ŚRUBY
150AP, DF175AP, DF200AP, DF250AP, DF300AP
OPIS :
Opcjonalne złącze umożliwia sternikowi podjęcie decyzji, czy śruba ma poruszać się w sposób tradycyjny, czy przeciwbieżny.
ZALETY :
- Śruby silnika mogą pracować w sposób tradycyjny lub przeciwbieżny
- Przy użyciu dwóch silników ich śruby mogą pracować niezależnie - w sposób tradycyjny i przeciwbieżny w tym samym czasie

UKŁAD ZAPOBIEGAJĄCY WYCHYLENIU SILNIKA ZABURTOWEGO POZA USTALONY KĄT
DF50AV, DF60A I WYŻSZE MODELE
OPIS :
Układ zapobiega wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt.
ZALETY :
- Zapobiega uszkodzeniom kadłuba łodzi lub pokrywy silnika, powstałym w skutek nadmiernego wychylenia silnika

ELEKTRONICZNE STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ
I ZMIANĄ BIEGÓW
DF150AP, DF175AP, DF200AP, DF250AP, DF300AP, DF325A, DF350A
OPIS :
Sterowanie pracą silnika za pomocą manetki odbywa się za pośrednictwem układu elektronicznego, a nie za pomocą tradycyjnych mechanicznych linek sterujących.
ZALETY :
- Zmniejszone tarcie i opory w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań mechanicznych
- Sprawna i wygodna obsługa
- Integracja z układem spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control skutkuje obniżeniem zużycia paliwa w szerokim zakresie prędkości

CICHA PRACA
DF150A, DF150AP, DF175A, DF175AP, DF200A, DF200AP, DF325A, DF350A
OPIS :
Hałas generowany przez układ dolotowy jest redukowany w znacznym stopniu przez specjalną komorę rezonacyjną.
ZALETY :
- Cicha praca
- Wyższy komfort użytkowania, dzięki redukcji hałasu

UKŁAD WSPOMAGAJĄCY TRAŁOWANIE
DF40A I WYŻEJ (Z WYJĄTKIEM DF150/175/225/250)
OPIS :
Układ pozwalający na utrzymanie stałej, niewielkiej prędkości przy niskich obrotach. Stanowi element wyposażenia wszystkich modeli silników, również rumplowych, od DF40A wzwyż.
ZALETY :
- Łódź utrzymuje stałą, zadaną prędkość przy niskich obrotach, bez konieczności operowania przepustnicą

BEZKLUCZYKOWY SYSTEM STARTOWY
DF70A I WYŻEJ
OPIS :
System pozwalający na uruchomienie silnika, gdy pilot znajduje się w jego pobliżu.
ZALETY :
- Umożliwia lepsze zabezpieczenie przed kradzieżą łodzi, niż system tradycyjny
- Nie ma potrzeby wkładania kluczyka do stacyjki
PRZECHOWYWANIE W TRZECH POZYCJACH
DF5A / DF6A
OPIS :
Konstrukcja silnika pozwala na przechowywanie go po zdjęciu z łodzi w pozycji leżącej na każdym z trzech boków.
ZALETY :
- Silnik może być przechowywany w dowolnym miejscu
- Nie wymaga planowania specjalnej przestrzeni lub metody transportu
