PORTABLE FUN

SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM

DF6A/DF5A

DF6A/DF5A

Lekka i zwarta konstrukcja (24 kg*1) – proste w użytkowaniu przenośne silniki zaburtowe DF6A, DF5A i DF4A. Nowa generacja silników powraca w wielkim stylu. *1: Modele w wersji S (z krótką kolumną)

DF5A
już od 5 290 zł
DF6A
już od 5 790 zł
Zobacz pełny cennik
Picture of boat using DF6A/DF5A/DF4A Picture of boat using DF6A/DF5A/DF4A

Bardziej zwarte i lżejsze

Przy zachowaniu pojemności skokowej silnika wynoszącej 138cm3zmniejszono jego masę do 24 kg*1, co oznacza, że jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania.

Dla zwiększenia komfortu obsługi wbudowany w dolną część obudowy uchwyt został zaokrąglony i dopasowany do kształtu dłoni. W konstrukcji pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie.

Picture of More compact and much lighter

Bardziej przyjazny dla użytkownika

Znajdujący się w górnej części silnika zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju pozwalają na transport i przechowywanie w dowolnej z trzech pozycji bez ryzyka wycieków paliwa lub oleju.

Wyeliminowano również konieczność wstępnego dopompowania paliwa do gaźnika po dłuższym okresie przechowywania. Nowy system zasilania paliwem umożliwia natychmiastowe uruchomienie silnika. Takie cechy czynią przenośny silnik zaburtowy bardziej przyjaznym dla użytkownika. Konstrukcja rumpla w znaczący sposób redukuje przenoszenie się wibracji, co znacząco podnosi komfort eksploatacji. Nowy system smarowania w istotny sposób przedłuża żywotność silnika.

Lekkie

Oprócz odświeżonego wizerunku nowe modele silników DF6A, DF5A i DF4A zaprojektowane i stworzone przez Suzuki odznaczają się także niewielką wagą, wynoszącą jedynie 24 kg (w wersji S z krótką kolumną).
Niższa masa to większa mobilność i łatwość użytkowania.

Wyjątkowo łatwa obsługa

Łatwość obsługi tych jednostek zaburtowych cieszy się niesłabnącą popularnością. Usprawnienia wprowadzone w konstrukcji rumpla zdołały wyeliminować drgania, odpowiedzialne za zmęczenie i napięcie dłoni sternika podczas kierowania łodzią. W nowych silnikach DF6A, DF5A i DF4A drgania zostały praktycznie zniwelowane w średnim zakresie prędkości.

Odsunięty wał korbowy

Przesunięcie wału korbowego względem osi cylindra zmniejsza nacisk tłoka na jego ścianki podczas pracy silnika. W wyniku tego udało się uzyskać płynniejszy ruch tłoka, który zwiększa sprawność silnika.

Diagram of Offset Crankshaft

Łatwy rozruch po długiej przerwie

Dzięki zintegrowanemu zbiornikowi umieszczonemu nad silnikiem i jednokierunkowemu zaworowi, możliwe jest podawanie paliwa z wykorzystaniem siły grawitacji. Silnik można bez problemu uruchomić nawet po długiej przerwie, bez konieczności otwierania pokrywy.

Diagram of Easy After-Storage Start

Cicha praca

Wyciszenie silnika zaprojektowane tak, aby zoptymalizować pojemność i kształt układu dolotowego, redukuje hałas generowany podczas pracy jednostki, do czego przyczyniają się także nowa konstrukcja dźwigienki zaworowej i łożyska ślizgowe w wale korbowym. Podzespoły związane z dźwigienką zaworową zostały przeprojektowany w taki sposób, by wyeliminować zbędne luzy. Dodatkowo wymieniliśmy także standardowe łożyska kulkowe w wale korbowym na łożyska ślizgowe.

Diagram of Quiet Operation
Diagram of Quiet Operation
Diagram of Quiet Operation

Niezawodny układ smarowania

Układ wymuszonego smarowania, w jaki wyposażone zostały silniki DF6A, DF5A i DF4A, posiada dodatkowy kanał olejowy prowadzący do górnego i dolnego wała korbowego, korbowody i łożyska korbowe. Bezprecedensowe** użycie w silnikach filtra oleju podnosi niezawodność układu smarowania. Co więcej nowe położenie okna kontrolnego poziomu oleju umożliwia błyskawiczne skontrolowanie stanu układu smarowania.

Picture of Highly Reliable Lubricating System
Diagram of Highly Reliable Lubricating System

Three-Way Storage

Znajdujący się na górze zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju, pozwalają na transport i przechowywanie silnika położonego na dowolnej z trzech stron bez ryzyka wycieku paliwa lub oleju.

Diagram of Three-Way Storage

Większa mobilność

Wbudowany w dolną pokrywę uchwyt został zaokrąglony, co pozwala na wygodniejsze przenoszenie silnika. Dodatkowy uchwyt znajdujący się w przedniej części dolnej pokrywy silnika umożliwia wygodne przemieszczanie jednostki za pomocą obu rąk.

Picture of Improved Portability
Picture of Improved Portability

Nowy układ odchylania

Układ zapobiegający wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt w silnikach DF6A, DF5A i DF4A oferuje inne ścieżki pracy siłownika ramieniowego w kierunku góra-dół w porównaniu do poprzednich modeli. Kiedy siłownik znajduje się w górze, można zablokować go w jednej z trzech pozycji. Kiedy siłownik znajduje się w dole, można po prostu płynnie przesunąć go do najniższej pozycji bez konieczności blokowania.

Diagram of New Tilt System

Powłoka antykorozyjna Suzuki

Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.

Diagram of Suzuki's Anti Corrosion System

Mniej zanieczyszczeń, wydajniejsza praca

Zaawansowane czterosuwowe technologie Suzuki zapewniają bardziej wydajną pracę, przy jednoczesnym ograniczeniu emisji zanieczyszczeń. Wysoko wydajne czterosuwowe silniki Suzuki produkują mniej zanieczyszczeń, dzięki czemu jednostki zaburtowe, takie jak DF25A/30A, spełniają wymogi najsurowszych światowych norm emisji zanieczyszczeń*3 w tym wymogi normy czystości spalin EURO1 (Dyrektywa Unii Europejskiej 2003/44/EC)*4. Dodatkowo silniki posiadają certyfikat, potwierdzający ocenę trzech gwiazdek wystawioną przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).

RCD EMISSIONS STANDARDS / ULTRA LOW EMISSION

*3:Zgodność z normami zależy od danego regionu.

*4:Normy emisji zanieczyszczeń obowiązujące w UE ( dla gazów spalinowych i poziomu hałasu), uchwalone przez Parlament Europejski i Radę.

MODELDF4A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381 L : 508
Układ rozruchowyRęczny
Masa silnika kg *5S : 23.5 L : 24.5
Rodzaj silnikaOHV
Układ zasilaniaGaźnik
Liczba cylindrów1
Pojemność skokowa cm3138
Średnica x skok tłoka mm60.4 X 48
Moc maks. kW (KM)2.9 (4)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min4.000-5.000
SterowanieRumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszankiRęczny
Pojemność miski olejowej0.7
Zbiornik paliwaZintegrowany 1l
Układ zapłonowyTyrystorowy CDI
Alternator12V 5A (opcja)
Mocowanie silnikaTuleje
Sposób trymowania i odchylaniasterowane ręcznie
Przełożenie1.92:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinOtwór nad śrubą napędową
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok) *6
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
6"-7"
MODELDF5A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381 L : 508
Układ rozruchowyRęczny
Masa silnika kg *5S : 23.5 L : 24.5
Rodzaj silnikaOHV
Układ zasilaniaGaźnik
Liczba cylindrów1
Pojemność skokowa cm3138
Średnica x skok tłoka mm60.4 X 48
Moc maks. kW (KM)3.7 (5)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min4,500-5,500
SterowanieRumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszankiRęczny
Pojemność miski olejowej0.7
Zbiornik paliwaZintegrowany 1l
Układ zapłonowyTyrystorowy CDI
Alternator12V 5A (opcja)
Mocowanie silnikaTuleje
Sposób trymowania i odchylaniasterowane ręcznie
Przełożenie1.92:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinOtwór nad śrubą napędową
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok) *6
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
6"-7"
MODELDF6A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381 L : 508
Układ rozruchowyRęczny
Masa silnika kg *5S : 23.5 L : 24.5
Rodzaj silnikaOHV
Układ zasilaniaGaźnik
Liczba cylindrów1
Pojemność skokowa cm3138
Średnica x skok tłoka mm60.4 X 48
Moc maks. kW (KM)4.4 (6)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min4,750-5,750
SterowanieRumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszankiRęczny
Pojemność miski olejowej0.7
Zbiornik paliwaZintegrowany 1l
Układ zapłonowyTyrystorowy CDI
Alternator12V 5A (opcja)
Mocowanie silnikaTuleje
Sposób trymowania i odchylaniasterowane ręcznie
Przełożenie1.92:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinOtwór nad śrubą napędową
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok) *6
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
6"-7"

Cennik

Model Śruba Rozmiar śruby Zbiornik paliwa Masa Cena brutto
DF5AS - Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7-1/2x6-1/2 zintegrowany 1,5l 24kg 5 290 zł
DF5AL - Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7-1/2x6-1/2 zintegrowany 1,5l 24,5kg 5 490 zł
DF6AS - Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7-1/2x7 zintegrowany 1,5l 24kg 5 790 zł
DF6AL - Zawiera licznik motogodzin Aluminiowa 3x7-1/2x7 zintegrowany 1,5l 24,5kg 5 890 zł